الثلاثاء، 28 فبراير 2012

مشروع تفصيل الملابس البيتى (حريمى واطفال)

المشروع ده برضه من المشروعات المربحة

لان فى الاصل اسعار الملابس فى المحلات غالية جدا بدون لازمة وموديلات عادية ومفيهاش شغل يناسب سعرها

مستلزمات المشروع :

ماكينة خياطة عادية

واليابانى منها ب300 جنيه



ماكينة اوفر (ولو مش متوفرة ممكن تعملى الاوفر عند محل المتخصص لكده)



مجموعة خيوط

مقص

وطبعا يكون فى خلفية عن الخياطة وكيفية رسم الباترونات وده منتشر على النت وموجود شروحات وافية

بالنسبة للقماش ممكن الزبائن هى اللى تجيبه لك وانتى عليكى التفصيل

او فى مناطق بتبيع باسعار كويسة زى سوق المطرية والازهر

وفيه اماكن بتبيع القماش بالكيلو ...اكيد فى ناس عارفين الاماكن دى

المشروع مجرب وربحه تحفة

يعنى التريننج البيتى القطيفة بيتباع فى المحلات ب120 الى 150

انا عملته تكلفة وشغل ايدى ب 85 جنيه بس

ولو الزبونة هى اللى هتشترى القماش تاخدى شغل ايدك 30 جنيه لو عاملة شغل تطريز فيها او حركات كده

دى بعض من شغلى

والشغل اللى عليه عملاه بماكينة بروزر ودى كنت جيباها ب1000 جنيه
تبغى تتعرفى على ماكينات الخياطه
 
شتاءى السنة دى  جديد ....دفئ وشياكة

عايزة  تغيرى مصيرك تتجوزى تشتغلى تنجحى الجزء الخامس

عايزة  تغيرى مصيرك تتجوزى تشتغلى تنجحى الجزء الخامس 
عايزة  تغيرى مصيرك تتجوزى تشتغلى تنجحى الجزء الخامس 

التسويق بتبدأى من الجيران والاقارب والاصدقاء

وكمان تعرضى شغلك على المحلات اللى حواليكى

هناك تعليق واحد:

  1. روووعة بجد الفكرة
    وانا بفكر فيها من شهور
    بس انا مش بعرف أخيّط
    ف قلت هشتري قماش جملة و أوديه للخياطه
    و انا اصمملها دريلات او تونيكات
    وهي تخيّط
    وفعلا الموضوع مربح جدا
    انا درست الموضوع ده
    والحمدلله هبدأ فيه قريب جدا
    ربنا يوفقك ياارب ويوفقني
    ولو تحبّي اجيبلك الحاجه وتخيّطي
    ونكسب سوا
    ياريت
    ده ايميلي
    arnoob_foshia@yahoo.com
    بس هل حضرتك بتعرفي تفصّلي
    تونيكات بسيطه خالص و ساده
    و دريلات طويله ساده برده والحجات دي ؟

    ردحذف